Het logo - De club van 50 - Het clublied
Het logo
Jarenlang heeft het hiernaast afgebeelde en alom bekende logo van Milheezer Boys dienst gedaan.
Vanwege de ietwat ouderwetse uitstraling en ook omdat het logo door het vele kopiëren onduidelijk was geworden ontstond langzaam het idee een nieuw logo te gaan zoeken.
Door Gerard Beijers is het nieuwe, inmiddels al ingeburgerde, logo ontworpen. De gedachte daarachter is vrij simpel: in 1941 was de aftrap. Daarna is de bal steeds in beweging gebleven en stuitert nu nog steeds voorwaarts. De hier in zwart-wit uitgevoerde afbeelding is in werkelijkheid in het bekende groen. Het lettertype van het logo is ’Arial’.
Tijdens het jubileumweekend werd dit logo gepresenteerd op de nieuwe vlag, die door de jubileumcommissie aan het bestuur werd uitgereikt.
Het nieuwe logo, dat terug te vinden is op het briefpapier en in alle publicaties van de vereniging, is ook verwerkt in het speldje (voor jubilarissen) en in het vaantje, dat bij gelegenheid kan worden overhandigd aan b.v. een tegenstander.
De club van 50
Een vereniging als Milheezer Boys mag zich gelukkig prijzen, dat ze door de gemeenschap zo breed gedragen wordt. Zulks is telkens opnieuw te merken: elke activiteit wordt meer dan goed bezocht, de thuiswedstrijden van het vaandelteam worden door talrijke supporters gevolgd en de club doet vele malen met succes een beroep op sponsors.
Een nieuw fenomeen deed in 1996 haar intrede. Enkele enthousiaste en fervente supporters hadden in december 1995 het plan opgepakt een club van 50 op te richten. De initiatiefnemers hadden al snel ruim 40 mensen verzameld, die de plannen wel zagen zitten. Zo werd besloten, na overleg met het bestuur van Milheezer Boys, een vergadering uit te schrijven. Op 22 januari 1996 was het zover en werd door de oprichtingsvergadering in de kantine van het sportpark de club van 50 een feit.
De contributie van de Club van 50 bedraagt per jaar ƒ 50,=. De gelden zijn beschikbaar voor alle geledingen, maar het hoofddoel vormt de jeugd.
Een aantal gesponsorde projecten waren inmiddels al: bijdrage in de kosten van een jeugdtrainer; attenties voor de jeugd bij bijzondere gelegenheden (b.v. Sinterklaas); vergoeding kosten van bezoek jeugd aan wedstrijden van o.m. PSV en het Nederlands elftal; aankoop spellen die b.v. te gebruiken zijn bij afgelastingen; aanschaf ‘muurtje’ voor training vrije trappen; bijdrage videorecorder; aanschaf kleine goaltjes etc. etc. Ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum schonk de Club van 50 de schitterende speeltoestellen, die tussen kantine en hoofdveld zijn opgesteld.
De Club van 50 (en daarmee heel Milheezer Boys) mag zich verheugen over een grote belangstelling: het ledenaantal nadert de 100.
Aan de Club van 50 werd tijdens het jubileumweekend een vlag met hun logo overhandigd. De vlag zal, naast die van de vereniging, bij alle officiële gelegenheden gehesen worden.
Het clublied
Sinds Jaar en dag kent Milheezer Boys een clublied. De oudere leden zullen dit lied beslist (her)kennen. Niemand minder dan ex-voorzitter en ere-lid Karel Smetsers zorgde voor de tekst. De melodie is, wat betreft het couplet, het Ierse lied ‘It’s a long way to Tipperary’.